תשס"ז הייתה (מנקודת המבט המקצועית שלי) שנת הבלוגספרה.
המציאות האינטרנטית ותופעת הבלוגים ברשת הולידה מרחב חברתי-תרבותי-צרכני חדש המאפשר לכל אחד ואחת התבטאות חופשית, כזו המשנה את חוקי המשחק בין ספק המידע, המפרסם בשפה שלנו, לבין הצרכן שלו.
מגזין ניוזוויק קרא לתופעה The age of YOU Media
האינטרנט שבר את כל הפרדיגמות שהכרנו בישראל.
4 מיליון גולשים בכל יום ויום. 80% מהגולשים נכנסים לאינטרנט לפחות פעם ביום ומבלים באינטרנט שעה ביום בממוצע. הגולשים מחפשים מידע . שולחים/מקבלים דואר אלקטרוני. קוראים חדשות.
ואכן האינטרנט הפך זה מכבר לזירת מולטי- מדיה אולטימטיבית. טקסטים. תמונות. וידאו. מה לא ?
פלטפורמת הרשת יוצרת עבור כולנו הזדמנות ליעל משמעותית את הפצת המסרים השיווקיים הודות ליכולת הפילוח של קהלי היעד, או כמו שנהוג היום לכנותם
" קהילות עניין אינטרנטיות".
האתגר, בעצם החובה להשתלב במציאות הצרכנית החדשה מחייב את כולנו להכיר את ערוצי ההידברות עם הזן החדש של הלקוחות שלנו, הצרכן הוירטואלי , זה שמחפש כל העת חוויות קניה ומעדיף בעליל המלצות קנייה- לא מפי המפרסם- אלא דווקא מידידים וסתם זרים עמם הוא מתקשר נון-סטופ בבלוגים, קהילות ואתרים חברתיים ברשת נוסח web2 כגון תפוז, וואלה, ynet
Caf? TheMarker, ורבים אחרים.
בעידן שבו בעצם נעלמו הסקופים מחיינו, מאבדים הטלביזיה, העיתונים והרדיו את הבכורה כספקי המידע העיקריים בחברה הישראלית , אך תמהיל המדיה של מירב הקמפינים הוא עדיין שילוב מאוזן ככל האפשר בין ערוצי המדיה המודפסת, האלקטרונית ושילוט החוצות: הכול בהתאם ליעדי השיווק והתקציב כמובן .
מה נאחל לשנת תשס"ח?
בריאות, בראש וראשונה ( את האלגוריתם המבטיח בריאות טובה עדיין לא המציאו לצער כולנו).
בטחון . האם נזכה בדורנו לראות את השלום המיוחל . לא לנו כנראה הפתרון.
שגשוג כלכלי . נראה על פניו שאנחנו בכיוון הנכון. צמיחה שנתית של 6%. גאות בצריכת מוצרים בני-קיימא. ישראל במקום ראשון בעולם בהוצאה על מחקר ופיתוח כאחוז מהתוצר.
אך למרות הנאמר, לא קשה להבחין שאנחנו חיים בעצם בגן-עדן של שוטים.
פערי ההכנסות בחברה הישראלית, השחיתות השלטונית. נטל המיסוי הגבוה. הפריון הירוד. התחרותיות הנמוכה ברוב מגזרי המשק ובריחת המוחות: אלפי מהנדסים, אקדמאים ובעלי מקצועות חופשיים שירדו בעשור האחרון מישראל מחלישים את המשק הישראלי ורשימת החוליים עדיין ארוכה.
השינויים החברתיים, התרבותיים והכלכליים הנובעים מהגלובליזציה מחלישים בלא ספק את החברה והכלכלה בישראל - והרי לנו סיבות טובות לדאגה ובעצם גם לתקווה ששנת תשס"ח תהיה שנה טובה בהרבה מקודמתה.
שנה טובה !
דני צימט, מנכ"ל צימט תקשורת שיווקית, MSPC תקשורת המונים, אוניברסיטת קלארק, ארה"ב